מהגישה ועד לביצוע: המדריך המלא לבחירת דיאטה

דיאטה

רובינו עשינו מתישהו דיאטה, חווינו את הקושי שכרוך בתהליך דרך אדם קרוב, חשבנו לעשות דיאטה, או לכל הפחות השתעשענו עם הרעיון. המציאות היא שרובינו היינו שמחים להוריד כמה קילוגרמים ובמקביל רובינו מתקשים לעמוד במשימה. במקביל, עולם הדיאטות הפך למגיפה של ממש. יש אינספור שיטות, מומחים בתחום ושלל ניסויים וגילויים בנושא, כך מי שפשוט מבקש להסיר כמה קילוגרמים, נשאר עם פה פתוח מול המבחר הרב. כיצד אם כן בוחרים דיאטה? התכנסנו כאן על מנת לסייע!

אם אתם מחפשים נקודת התחלה, חשוב שתדעו שיש פודקאסט בנושא בחירת הגישה הנכונה. הפודקאסט עוסק בבחירת גישה בעולם שרווי בטרנדים תזונתיים – הקליקו וצאו לדרך!

3 עוגנים חשובים

כאמור יש לא מעט שיטות שאורבות בחוץ למי שמוכן להוציא כסף עבור התהליך, ועל כן חשוב להיצמד ל3 כללים מנחים:

ליווי מקצועי

דמות מקצועית שמפקחת על התהליך מתחילתו ועד סופו מאוד חשובה. לאורך התהליך מתעוררות שאלות ולצידן שלל קשיים, כך שתמיכה מקצועית מומלצת ביותר – הן עבור הצלחת התהליך והן עבור שמירה על הבריאות.

מביטים לנקודת הסיום

לפני יציאה לדרך יש להבין מראש מהי נקודת הסיום. חשוב להבין בתוך כמה שבועות אמורים להשיג את התוצאות הרצויות וכיצד ניתן לשמור עליהן (פרמטר מהותי).

לא מתפשרים על ניסיון

אין להתעלם מהעובדה שניסיון של איש מקצוע מהווה פרמטר קריטי.

על טעם ריח ומשקל ניתן להתווכח

חשוב להבין ששיטת דיאטה שמתאימה לשכן שלכם, אינה בהכרח נכונה גם עבורכם. שפרסומת שמבטיחה ירידה מהירה באמצעות שילוב של קפסולות עשויה להתגלות כמבוי סתום (ומסוכן), ושלמרות ששיטה מסוימת לא סייעה לבן/ת הזוג, לכם היא דווקא כן עשויה לסייע. מכאן לפני שניגשים לשאול ולחפש אחר המלצות, יש להתכנס ולהבין עם עצמכם 7 דברים בסיסיים: כמה מבקשים להוריד, כמה כסף מוכנים להוציא, עד כמה זקוקים לתוכנית דיאטה קשוחה/גמישה, עד כמה חשובה לכם קבוצת תמיכה, האם מוכנים לקחת כל מיני גלולות, כיצד אתם מגדירים את כוח ההתמדה שלכם ומהו הקושי העיקרי מבחינתכם (למשל לא לאכול לאחר 8 בערב, להימנע מפחמימות וכדומה). לאחר שעונים על סך השאלות, הרבה יותר קל להתחיל למפות איזו שיטה נכונה נקודתית עבורכם.

לפני שיוצאים לדרך מגדירים מטרה

כאשר עומדים לבחור שיטת דיאטה, חשוב ביותר ליישר קו. הרעיון הוא להבין האם מבקשים לרדת קצת או הרבה. האם מבקשים על הדרך לסגל אורח חיים יותר בריא. האם מוכנים להתחיל לשלב פעילות ספורטיבית. האם מבקשים לשמור על התוצאות לאורך זמן. האם מבקשים להוריד את המשקל באופן מהיר (או הדרגתי). האם מחפשים לשלב עזרים מסייעים (או מבקשים להתמקד רק בתזונה). האם שוקלים לשלב תהליך כירורגי וכדומה. ככול שיותר סגורים על המטרה, הקשיים ומגוון דגשים אישיים, כך הרבה יותר קל לשלול דרכים לא רלוונטיות, כלומר לפעמים דרך השלילה היא הדרך הקצרה ביותר למציאת השיטה הרצויה.

נעזרים בחוכמת ההמונים!

לבסוף נציין שלעיתים הדרך הבטוחה ביותר היא הדרך האיטית ביותר. אל תתפתו לבחור בדיאטות בזק (יותר קשה לשמור בהן על התוצאות והן לרוב פחות בריאות) ותוודאו מהי רמת האמינות של התוכנית (ועד כמה היא אכן בטוחה). כיצד עושים זאת? מבצעים עבודת רקע קטנה. נכנסים לפורומים של קבוצות דיאטה בפייסבוק ופשוט שואלים. היו בטוחים שאנשים ישמחו לשתף. עם זאת, גם פה אין להתמקד רק בהמלצה פרטנית, אלא חוכמת ההמונים בהחלט מהווה כלי חשוב. בהצלחה!

*המידע באתר הוא לא חוות דעת רפואית או המלצה רפואית מכל סוג שהוא, כדי לקבל את הטיפול המדויק לצורך הטיפול בבעיה יש לפנות לרופא ו/או למומחה בלבד.

השארת תגובה