show chef

מתכונים לחג שבועות

חג השבועות הוא חג נפלא אשר בו מציינים וחוגגים את התבואה שקוצרים כל השנה, הוא חג שנחשב החג השני משלושה רגלים והוא מתחיל לאחר סיום ספירת העומד ומציין את הזמן שבית המקדש היה קיים.

 מלבד כאל אלה חג השבועות  נחשב חג מתן תורה וזאת בשל לימוד התורה בחג זה וציון מעמד הר סיני. כאשר חוגים את שבועות אחת המסורות שהשתרשו במורשת היהודית היא מניעה מאכילת בשר, מה שגורם לרבים להפליא במתכוני גבינה מעולים לחג!

אז אילו מתכונים אסור לפספס בחג השבועות? הנה 3 מתכונים שמהם תוכלו להכין ארוחת חג מושלמת!

מתכונים לחג שבועות

פיתות במחבת

למנה הראשונה  והמהירה מכל – הכינו פיתות במחבת אותן ניתן להכין תוך 10 דקות בדיוק. פיות מסוג זה מטוגנות בשמן זית והן הופכות לשם דבר כאשר הן מוגשות לצד גבינת עיזים משובחת, ממרח לבנה או פרוסות של גבינה קשה.

חומרים ל 9 פיתות :

חצי קילו קמח לבן.

כף שמרים.

כף סוכר.

שתי כפות שמן זית.

קורט מלח.

כוס מים חמימים.

אופן ההכנה:

מערבבים את כל החומרים בקערה גדולה עד לקבלת בצק טוב וגמיש. ממתינים להתפחה ולאחר מכן מחממים מחבת עם שמין זית ומטגנים פיתות שקורצו מכדורים קטנים ונמתחו באמצעות ידיים מקומחות לפיתות עגולות,  כל אחת בתורה. הפיתה תהווה מנה ראשונה כיפית ונימוחה.

לזניית תרד

תרד הוא צמח שגודל כל השנה וקל במיוחד להשריש אותו ולגדל אותו בגינה. מלבד זאת תרד ירוק וטרי ניתן לרכוש בכל סופר או בשווקים כאשר הוא יהווה מנה עיקרית מוצלחת במיוחד לארוחת החג!

חומרים למגש לזניה גדול:

1 חבילת לזניה מכל סוג.

שלוש כוסות עלי תרד טרי.

1 חבילה שמנת לבישול.

3 כפות שמן זית.

1 בצל.

שתי שיני שום.

פחית רסק עגבניות.

200 גרם גבינת מוצרלה מגוררת.

אופן ההכנה:

מטגנים את הבצל במחבת גדולה ועמוקה עם שמן זית. לאחר מכן מוסיפים שום כתוש, מוסיפים את העגבניות המרוסקות, את עלי התרד וממשיכים לטגן. מתבלים במלח ופלפל (אפר להוסיף גם אורגאנו) ומכסים את הכל עם שמנת לבישול. בינתיים בסיר נפרד מרתיחים מים ומוסיפים את עלי הלזניה למים תוך בישול לש כל עלה במשך שתי דקות. את העלים מניחים לאחר הבישול בצורה מסודרת עלה לצד עלה בתבנית מרובעת ומשומנת השכנתם מראש. כאשר כל העלים שהם השכבה הראשונה מוסדרים: יוצקים באמצעות מצקת שליש מהרוטב שהוכן במחבת, מכסים בגבינת מוצרלה מגוררת ומניחים שכבה שנייה של עלים וחוזרים על הפעולה עד לקבלת שלושה שכבות מלאות רוטב וגבינה. את השכבה השלישית שהיא רק רוטב ללא עלי לזינה, סוגרים עם עוד מוצרלה מגוררת ואופים בתנור למשך 40 דקות. מצננים מעט ומגישים.

 

קינוח קרם קפה ללא גלוטן

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מחפשים מתכונים ללא גלוטן, ולכן קינוח קרם קפה ללא גולן יכול לשמש מנה אחרונה מדהימה!

חומרים ל6 קינוחים:

100 גרם ביסקוויטים מסוג פתי בר.

1/3 כפית אבקת נס קפה.

25 גרם חמאה מומסת.

להכנת הקרם

מיכל של שמנת מתוקה.1

כפיות אבקת נס קפה2

כפית אבקת קקאו.

כפות מלאות אבקת פודינג וניל. 2

כפות אבקת סוכר.  2

להכנת הקרם גבינה

1 מיכל שמנת מתוקה

1/4  כוס חלב קר

כפות אבקת פודינג וניל 4

כפות אבקת סוכר 2

125 125 גרם גבינה לבנה

אופן ההכנה:

-מערבבים את פירורי הביסקוויטים עם אבקת נס קפה וחמאה מומסת, עד לקבלת תערובת אחידה. מניחים בכוס מתאימה את הפירורים. את הקרם קפה מקציפים במטרפה במשך כמה דקות, מוסיפים את הנס קפה הקקאו והפודינג כמו גם את הסוכר. יוצקים את הקרמים בתוך הכוס על שכבת הפירורים עד לקבלת קינוח צבעוני עשיר.

חג שבועות שמח וטעים!

נגישות
גלילה לראש העמוד